counter create hit

مطالب مرتبط:
2020؛ سال خودروهای خودران است و اوبر برای آن برنامه دارد!

2020؛ سال خودروهای خودران است و اوبر برای آن برنامه دارد!

خسروشاهی‌ در گفت‌و‌گو با بلومبرگ خاطرنشان کرد: «هنوز با خودروهای خودران واقعی برای همه مصارف فاصله داریم اما خودروهای خودران اوبر نه برای آزمایش، بلکه برای حمل‌و‌نقل مسافر به‌زودی به خیابان‌ها می‌آیند.» او افزود: « ...

حمید فرخ نژاد و طناز طباطبایی نوروز ۹۷ با «بی حساب» به سینما می آیند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم سینمایی «بی حساب» به کارگردانی مصطفی احمدی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان از گزینه‌های نوروز 97 سینما است. اين فيلم دومین تجربه سینمایی مصطفی احمدی پس از فیلم «نزدیک‌تر»است که تجربه‌ای متفاوت در گونه کمدی محسوب می‌شود. ...

«بی حساب» به دنبال اکران نوروزی

«بی حساب» به دنبال اکران نوروزی

فیلم سینمایی «بی‌حساب» به کارگردانی مصطفی احمدی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان از گزینه‌های نوروز ۹۷ سینماست. به گزارش ایسنا، این فیلم دومین تجربه سینمایی مصطفی احمدی پس از فیلم «نزدیکتر» است که بنا بر اعلام دست‌اندرکاران آن، تجربه‌ای متفاوت در گونه کمدی ...

خیریت طارمی دامن ساغلام را گرفت/تراکتورسازی در باخت دبل کرد +فیلم

به گزارش مشرق، هفته دوم رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا در گروه دوم شامگاه امروز دوشنبه با دیدار تیم های الغرافه قطر و تراک ...

«پدر» از عشقی متفاوت می گوید/ پرداختن به شکاف طبقاتی در سریال

حامد عنقا نویسنده «پدر» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره داستان این سریال که چندی پیش به کارگردانی بهرنگ توفیقی کلید خورد، گفت: سریال «پدر» قصه ای عاشقانه اما متفاوت دارد که درباره عشق دختر و پسری است که هیچ گاه فکر نمی کنند این عشق به سرانجام برسد. وی اد ...

کارگردان ها نامه نوشتند/ از کن لوچ تا کلود للوش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی، کن لوچ، ایزابل کوشت، لوک و ژان پی‌یر داردن، کریستین مونجیو و کلود للوش از جمله فیلمسازانی هستند که در نامه‌ای سرگشاده خواستار حمایت از سینمای اروپا به عنوان یک نیروی متحد در عصر دیجیتال شدند. ...

کارگردان ها نامه نوشتند/ از کن لوچ تا کلود للوش

کن لوچ، ایزابل کوشت، لوک و ژان پی‌یر داردن، کریستین مونجیو و کلود للوش از جمله فیلمسازانی هستند که در نامه‌ای سرگشاده خواستار حمایت از سینمای اروپا به عنوان یک نیروی متحد در عصر دیجیتال شدند. این نامه که به امضای ۱۶۰ فیلمساز اروپایی رسیده، زمانی شکل م ...

«خالکوبی در ایران» راهی جشنواره «سیلک رود» ایرلند می‌شود

فیلم مستند «خالکوبی در ایران» به کارگردانی هوشمند هنرکار در بخش مستند جشنواره بین‌المللی فیلم سیلک رود (جاده ابریشم) ایرلند به نمایش درمی‌آید. به گزارش ایلنا،این فیلم مستند بلند ...

انتخاب پایتخت کتاب نقطه پایان نیست؛ نقطه آغاز است 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا از ستاد اطلاع رسانی رویدادهای ترویج کتابخوانی، فریدون عموزاده خلیلی، رییس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان درباره نقش برنامه‌های ترویج کتابخوانی بر سرانه مطالعه اظهار کرد: قطعاً طرح پایتخت کتاب تاثیر چندوجهی بر امر کتابخوانی ...

معرفی «۱۰۰ زن تاثیرگذار تاریخ»/ «حکایت حال» به چاپ چهارم رسید

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، کتاب «۱۰۰ زن تاثیرگذار تاریخ» نوشته کتلن کویپر به تازگی با ترجمه شهین احمدی توسط انتشارات معین منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب به عنوان یکی از مجلدات مجموعه راهنمای بریتانیکا در معرفی تاثیرگذارترین شخصیت‌ها ...

شکست سنگین پرسپولیس مقابل ژاوی و یارانش/ تیم برانکو، پراشتباه و بی برنامه

در ادامه هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از گروه C پرسپولیس ایران ساعت ۱۹ در ورزشگاه جاسم بن حمد مهمان تیم السد قطر بود که این دیدار در نهایت با شکست ۳ بر ۱ شاگردان برانکو همراه بود. گل‌های السد را در این دیدار بغداد بونجاح در دقایق ۳۶ و ۵ ...

ناامید کننده مثل نمایش این “پرسپولیسی” مقابل السد ؛ روز پر انتقاد آقای ستاره

در دومین هفته رقابت های لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس در عین ناباوری با سه گل مغلوب السد شد. در روزی که اکثر شاگردان برانکو نمایش خوبی نداشتند، منشا هم نتوانست روی جریان بازی اثرگذاری خاصی داشته باشد. او در جدال با مدافعان السد ناکام بود و در نبردهای تن به تن نیز ن ...

افزایش سینماهای حوزه هنری در اصفهان

پانزده پرده نمایش تا خردادماه سال آینده به سینماهای حوزه هنری در استان اصفهان افزوده خواهد شد.به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه بهمن سبز، محمود کاظمی مدیرعامل این موسسه گفت: سین ...

عمو های فیتیله ای در فکر ساخت «دوقلوها»

ساعت: 11:39 منتشر شده در مورخ: 1396/12/02 شناسه خبر: 1316913 محمد مسلمی با بیان اینکه برنامه «فیتیله‌ای‌ها» همچ ...

«بچه های آسمان» در هند

به گزارش جام‌جم، بچه‌های آسمان فقط یکی از فیلم‌های موفق و جهانی مجید مجیدی است و او پیش و پس از آن هم مخاطبان ایرانی و خارجی را به تحسین واداشت؛ چه موقعی که قبل از این فیلم، آثاری چون «بدوک» و «پدر» را ساخته بود و چه بعدتر که فیلم‌های موفقی چون رنگ خدا، باران، ...

سفر به سرزمین آتش و یخ

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تبیان، در این فیلم سفر دو خانواده‌ی انگلیسی به دشت‌ها و ارتفاعات زیبای ایسلند، سرزمین آتش و یخ را مشاهده می کنید. ...

نگاه دو نویسنده ایرانی و خارجی به نقش رسانه ها در دیپلماسی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «رسانه و سیاست خارجی» تالیف مسعود میرزایی، دانش آموخته علوم سیاسی و از خبرنگاران باسابقه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) جدیدترین اثری است که در زمینه نقش رسانه‌ها در تصمیم‌سازی‌ها و راهبردهای سیاست خارجی از ...

سریال هایی که در نوروز پخش می شوند

سریال هایی که در نوروز پخش می شوند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سیما، کمتر از یک ماه به پایان سال مانده و گروه‌های ساخت سریال‌های تلویزیونی در تکاپوی رساندن محصولات خود به آنتن پخش برخی شبکه های سیما برای ایام نوروز هستند؛ سریال‌هایی که همان‌طور که انتظار می‌رود اغلب مضامین مفرح و کم ...

پشت پرده و ناگفته های قائله دراویش از زبان رئیس پلیس تهران

سردار حسین رحیمی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به علت شروع قائله‌ خیابان پاسداران اظهار داشت: علت اصلی ماجراهایی که 2 روز پیش رخ داد که 29 بهمن ماه باز می‌گردد، که در ساعت 5 صبح آن روز یکی از گشتی‌های موتوری پلیس در حین گشت‌زنی معمول خود به دو خودروی پرا ...

شباهت پول نقد حاتمی کیا و شاهد این موضوع

شباهت های منتقدان حاتمی کیا و شهید آوینی

خود را در اتاق بیش از حد است. بر خلاف آنچه محل از دشمنان. شهر انسانهای دهنده و همکاری مهم است که در این چند سال خود را حیاط خلوت سینما ایجاد چنین مخرب طوفان. آب بیرون رفتن به شام در طول. سپس من می خواستم به پول نقد زندگی کین شما نمی توانید می گویند شما ضعیف هستید و.... شما نمی توانید می گویند این یک تکامل از هیچ جا. چرا ؟ چرا که بیش از هر کس دیگری افتخار از فیلم است. در حال حاضر شما می توانید با او ؟ شما می خواهید برای قرار دادن در سینما اهمیت میدهد ؟ *"من بدین وسیله گواهی که در دامنه آتشفشان, گرفتگی" است که با توجه به این موضوع بر دامنه آتشفشان از این چه باک است ؟ شما می خواهید مردم به متقاعد کردن ایالات متحده برای دیدن ؟ کسی است که مردم با آن "آژانس شیشه ای". "از کرخه تا راین"!!. عمو غفور «بوی پیراهن یوسف»ش تا قاسم «ارتفاع پست»ش و حیدر «بادیگارد»ش گریستند به این راحتی‌ها قابل حذف از ذهن مخاطبان نیست. حاتمی‌کیا حذف‌شدنی نیست. ای کاش جناحی که معتقد به هنر برای هنر است، این واقعیت را بپذیرد. فرزند جنگ است پس انتظار نداشته باشید که پارچه سفید بالا ببرد. اما حاتمی‌کیا با هم‌نسلان و هم‌قطارهای خود فرق عمده‌ای دارد؛ جذابیت شخصی و استعداد شگرف در فیلمسازی باعث شد از همان سال‌های اولیه فعالیت در سینما، در دل مخاطبان جا باز کند. سیاسی‌ها هم دوست داشتند او را هم‌ردیف طیف خودشان نشان دهند. دست‌ها و سوت‌های ممتد جماعت طبقه نوظهور اجتماعی آن روزها برای هرکسی جذاب بود. حالا حاتمی‌کیا پایگاه اجتماعی‌ای داشت از طیف‌های رنگارنگی از جوانان با عقاید مختلف. عقل محاسبه‌گر می‌گوید باید برای حفظ این بدنه خاکستری مواظبت کرد. جز راست نباید گفت ولی هر راست را هم نباید گفت. آنهایی که در این فضا تنفس کردند می‌دانند بعد از مدتی این فیلمساز نیست که می‌خواهد تاثیر بگذارد بر مخاطب بلکه این مخاطب و رسانه‌ها هستند که خط فکری بسیاری از فیلمسازها را کانالیزه می‌کنند اما حاتمی‌کیا را چه به عقل محاسبه‌گر؟ * «عقل من می‌گوید که او موقع‌شناس نیست و دلم پاسخ می‌دهد نباید هم چنین باشد، عقل می‌گوید ملاحظه عرف، حکم عقل است. دلم جواب می‌دهد آخر او که عاقل نیست، عقل اعتراض می‌کند او نباید این همه بی‌پروا باشد؛ دل می‌گوید در نزد عاشقان، پروا ریاکاری است؛ عقل پرخاش می‌کند او هرچه را که در دلش گذشته، صادقانه بر زبان آورده است.» به‌خاطر همین بود که در اوج فضای اصلاحات، آژانس شیشه‌ای می‌سازد برای آرمانی بالاتر از قانون. حاج کاظم: «به اونا بگو بین عباس و BBC یکی رو انتخاب کنن. حافظ امنیت ملی برای من و امثال عباسه! اگه امنیت ملی اونا رو BBC تعیین می‌کنه، هرکی قبله خودش رو بچسبه.» آژانس شیشه‌ای تکانه‌ای اجتماعی ایجاد کرد، آنهایی که خیال می‌کردند حاتمی‌کیا روشنفکر دفاع مقدسی می‌شود، احساس خطر کردند. هر‌آنچه در چنته داشتند برای زخمی‌کردنش به کار بردند. همان منتقد روشنفکری که متنی سراسر مدح و ثنا برای فیلم‌هایش گفته بود به او لقب «سرگئی باندارچوک» ایرانی داده بود. می‌خواست با کنایه زدن و همپوشانی حاتمی‌کیا به کارگردان حکومت شوروی او را بترساند. ترس! کسی که گلوله در گوشش نجوای یا مرگ یا زندگی را خوانده از برچسب می‌ترسد؟ * «می‌دانم که روزگاری چنین چقدر دشوار است که انسان خود را همان‌گونه که هست نشان دهد. عادت و آداب عالم ظاهر تو را وامی‌دارند که خودت را پنهان کنی و من می‌دانم که برای فردی چون تو مردن بهتر است از زیستنی چنین.» فیلم‌ها یکی‌یکی آمدند این‌بار در قله دورانی که کفگیر قشر روشنفکر سینمایی به ته‌ دیگ خورده بود و کفتر جلد فارابی و امثالهم می‌شدند تا وام قرض‌الپسنده برای فیلم‌هاشان بگیرند و گذران زندگی کنند این‌بار «به رنگ ارغوان» را ساخت. سخت و نفس‌گیر. انگار به خرق عادت، عادت دارد. فیلم به محاق توقیف می‌رود و در روزگاری که دوستان به‌ظاهر ضدنظام در حال بهره‌مندی بودند، خانه‌نشین شد. حاتمی‌کیای مردد برایشان فرصت بود. شادی‌کنان و کف‌زنان دوباره به سمتش آمدند. محمد قوچانی: «به رنگ ارغوان مهم‌ترین فیلم سیاسی معاصر است.» محمد رحمانیان: «فیلم «به رنگ ارغوان» یکی از بهترین فیلم‌های عاشقانه سینمای ایران است.» اما نمی‌دانستند «علیه عافیت‌طلبی» که همیشه دغدغه حاتمی‌کیا بوده با این چند مانور رسانه‌ای تحت‌تاثیر قرار نمی‌گیرد. همان روزها گفته بود من ایمان دارم این فیلم (به رنگ ارغوان) یک روز بدون هیچ ممیزی از تلویزیون مملکت پخش می‌شود؛ اتفاقی که چهارم فروردین 91 به وقوع پیوست. اما چه می‌شود کسی اینچنین از خوش و ناخوش سینما بگذرد؟ اگر کارگردان دستمزد بگیری بود، بهتر نبود به همان سبک قبلی ادامه می‌داد؟ چه کسی از فحش خوردن خوشش می‌آید؟ حالا که روزگار عوض شده و حتی انقلابی‌های قدیم به فکر توشه‌برداری بودند فیلم‌های «چ» و «بادیگارد» را می‌سازد. «من سربازم همچنان هم سرباز باقی می‌مانم، هنوز دهه‌فجر تمام نشده ولی سربازان به همت مدیران این مملکت در انقلاب فجر غریب هستند.» (سخنرانی در مشهد-1392) و اما حالا «به وقت شام» حاتمی‌کیا بیشتر از پیش میل به آرمان دارد؛ آرمانی که عافیت‌طلبی را هدف گرفته و از ماجرایی مهم خبر می‌دهد. ذبح انسانیت در سرزمین شام. برخلاف دیگر فیلم‌ها که سن قهرمان با سن حاتمی‌کیا همسو است و گویی خودش در کالبد قهرمان قرار گرفته این‌بار حاج‌یونس رستمی پرچم قهرمانی را به فرزندش می‌دهد. عالم پیر دگرباره جوان می‌شود و شکاف نسل‌ها در تکاپوی خون و گلوله ترمیم می‌شود. «به وقت شام» شبیه خاکستر سبز است؛ رجزخوانی ایثار در برابر سپاه شیطان، پررنگ‌تر از دیگر فیلم‌ها و صریح‌تر برای مخاطب داخلی و خارجی. هواپیمای ایلیشون حاتمی‌کیا داغ آوار شدن بر سر مظلومان را به دل عافیت‌طلبان می‌گذارد، شبیه خود ابراهیم در جشنواره امسال. فکر می‌کردند با جوسازی و تخریب و استهزا می‌توانند راه را برای حاتمی‌کیا سخت کنند. یا او را نشناختند یا سرگذشت فیلم‌ها و عکس‌العمل او را نخوانده‌اند و ندیده‌اند. این ققنوس شاید آتش بگیرد، شاید خاکستر شود ولی نتیجه دیدنی‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنند. این ققنوس خود خالق ققنوس‌های جدیدی است. حاتمی‌کیا هنوز همان حاتمی‌کیای فیلم «هویت» است. هوادارها به فراخور بعدی از دغدغه حاتمی‌کیا نزدیک و دور می‌شوند. دست‌زدن‌ها تبدیل به هو می‌شود و برعکس. آنچه می‌ماند اما همان ابراهیم حاتمی‌کیاست، همان که آوینی می‌خواست بالاتر از آرزوهای جوانانه‌اش، اثرگذار‌تر از فیلمساز محبوبش فرانکو زفیرلی و با کوله‌باری از فیلم‌های قوی‌تر از «برادر خورشید، خواهر ماه» فیلم محبوبش. بیشتر از هر روز دیگر این روزها حاتمی‌کیا شبیه آوینی است. ای کاش «به وقت شام» را هم مرتضی می‌دید. نامه آوینی حتما خواندنی می‌شد. در روزگاری که مرتضی نیست ابراهیم هنوز اقتدا به حاج‌کاظم دارد. وقتی مرتضی نیست درددل‌ها را لاجرم باید به دوربین می‌گفت، بدون مرعوب شدن از هو و کف و سوت‌ها. حاج‌کاظم: «شهادت می‌دهم به ولایت شیعه هرکس در این نظام تکلیفی به گردن داره و من هم من هیچ شکایتی از کسانی که ممکنه منو تا چند لحظه دیگه مورد هدف قرار بدن ندارم، اونا به وظیفه شون عمل کردن و من هم.» *جملات پررنگ، عینا از نامه شهیدمرتضی آوینی به حاتمی‌کیا گرفته شده است. نویسنده : سجاد بلوکات عضو شورای سردبیری 501